GIMP I
Bitmapa
Rozhodl jsem se pro úpravu obrázku letadla
B-1B Lancer. Jedná se o multi funkční bombarder.
Pojďme na to.
Jako první věc si spustíme aplikaci
GIMP a otevřeme si originální obrázek letounu B1B.

Odstranění pozadí
Nyní si pomocí chytrých nůžek označíme okraje letadla a odstranime takto pozadí.
Jedná se o delší a preciznější práci. Abychom dosáhli uspokojivých výsledků zvolíme si zoom okolo 800 přiblížení.
Výsledek jsem si uložil do zvláštního souboru, pro případnou budoucí potřebu znovu použití stejné fotografie.

Barva letadla
Nyní přisel ten správný čas pro změnu barvy leta

dla. Šedá barva je nevýrazna a tak jsem si pomohl přes
Color Balance. kde jsem změnil rozsah barev, abych dostal kýženou světle hnědou barvu.
Zároveň jsem i upravil barvy podle vlastní křivky, čímž jsem dosáhl přesně požadovaného zabarvení.

Retuše
Dále následuje retuše nežadoucích potisků na bombardéru včetně odstranění jakýsich dveři v předné části letadla. Pro odstranění jsem zvolil razitko o průměru 3px a postupoval obezřetně, aby nebyly patrny známky po úpravach. Opět jsem zvolil přiblížení 800x.

Logo a popis
Veškeré přebytečné nápisy máme odstraněny, tudíž je nahradím vlastníma.
Na přední část letounu jsem si vybral logo
ČVUT které jsem si stáhl z uvedené
adresy.

Logo je na bílém pozadí, proto nyní zvolím výběr
By color select a logo. Dále logo zmenším a pootočím. Jakmile dostanu požadované rozměry vložím je do obrázku s letadlem a na místě poté doladím.
Jako další jsem si zvoli napís bílou barvou na ocasu letadla. Text jsem též pootočil a rozměrově upravil.
Záměna pozadí
Nyní jsou hlavní úpravy na letounu hotové, tudíž se pustíme do výběru a změny fotografie na které letou umístíme. Jako pozadí jsem si vybral tyto fotografie.
Z první jsem odstranil oblohu a změnil malý lesní porost na lom. Učinil jsem tak razítkem a opět inteligentními nůžkami.

Jako další vrstvu jsem vložil fotografii ohnivého nebe a posunul do požadovaného místa.

Úprava postav
Nyní jsem vložil letadlo a vyhledal postavy, které jsem umístil na příď. Maggie jsem pouze zmešil a opět výběrem
By color select označil, dále zmenšil do rozměrů alespoň trochu odpovídajicí poměru s letadlem ( toto nešlo striktně dodržet kvůli velikému poměru objektů )

To samé jsem udělal s postavou Homera a tu ještě navíc horizontálně překlopil.
Po vložení a úpravě postaviček do výsledné fotografie, jsem ještě rozmazal vzhled bombardéru pomocí metody Rozmázání pohybem a upravil kontrast výsledné fotografie.
Výsledná fotografie

další varianta (jine pozadi a přidán měsíc)
Strávený čas cca 6h.
Vloženo: 04.11.2007 12:31
Přečteno:3419
Autor: Martin Mizera
Hlasů: 4
Hodnocení(jako ve škole): 2
-
Nový Komentář